Nyheder i4itNewsDe største fejl sker på den værdidrevne del af IT-projektetmaj 1, 2023Hvad skal du have fokus på, når du hyrer en IT-projektleder eller rådgiver? Vi har endnu ikke oplevet at sidde med en kunde, som ikke havde fokus på, hvilken værdi der skulle komme ud af et givent digitalt projekt. Men vi har desværre ofte oplevet, at fokus på det egentlige formål tilsidesættes, når projektet ruller og de første udfordringer kommer. Og det er ærgerligt. Ikke mindst fordi, det endelige resultat kan ende med at blive værre end grunden til, at man igangsatte IT-projektet i det hele taget. Som det tredje opslag i rækken om, hvad du skal være opmærksom på, når du som virksomhedsejer igangsætter et nyt digitalt projekt, giver vi dig her vores anbefalinger til, hvad du skal være opmærksom på, når du hyrer en ekstern IT-rådgiver og projektleder ind. Men vær opmærksom på, at det kan koste lidt på jeres selvtillidskonto, at få den rette IT-konsulent, der kan sikre et værdifuldt forløb fra A til Z 🙂 Hav for øje: Hvilken værdi kommer projektet til at tilføre – husk det hver dag igennem hele projektet. Spørg, hvordan konsulenten vil sikre dette. Vurdér om IT-konsulenten kan holde øje på bolden, og agerer uvildig i deres rådgivning overfor både medarbejdere og ledelse. Hvordan: Spørg fx ind til, hvordan konsulenten vil arbejde med kritisk med jer som virksomhedsledelse, om han/hun tør stille de hårde spørgsmål og rådgive uvildigt (også på det menneskelige plan) Har konsulenten en plan for, hvad der sker EFTER implementeringen af jeres nye digitale projekt? Hvordan arbejder konsulenten med de forskellige kompetenceniveauer i virksomheden? Hos vores partnere giver det stor værdi, at vi er +30 virksomheder med hver deres kompetencer. De har et landsdækkende netværk at trække på, hvor ingen er generalister, men alle er specialister. Det betyder, at de kan sparre med hinanden, giver hinanden feed-back på projekter, men også at de kan hive de nødvendige kompetencer ind i dit projekt, hvis I strander på manglende kompetencer eller der skal andre øjne på en beslutning. Det giver værdi for os – og fordi, vi netop har øje for den værdimæssige del af vores egen forretning, kan vi bruge den aktivt i jeres. Hvis du er nysgerrig på, hvordan vi arbejder, så ring til Mads på 70 400 800. Og hvis du ikke vil gå glip af vores råd og vejledning fremover, så følg os meget gerne på LinkedIn... Read more...Undgå blinde vinkler i IT-projektetapril 24, 2023Vi tager igen fat i, hvad du som virksomhed skal have for øje, når du går i gang med IT-projektledelse. Det kan fx være af et stort projekt som en ny ERP-løsning eller andre digitaliseringsprojekter, som kræver store ressourcer. Måske har du søgt en SMV:Digital pulje, har fået tilskuddet og skal nu i gang – og det skal gerne være NU (helst i går). Vi opfordrer dig til at stoppe op et øjeblik, og bruge de 4-5 minutter, det kræver at læse opslaget her. For hvis du ikke har øje for alt det, du ikke kan se, kan du og din virksomhed ende med at blive fartblinde. Vores råd til dig: Når vi arbejder med IT-projektledelse, starter vi altid med at forstå virksomhedens kerneopgave og funktion. Det er afgørende vigtigt, at vi kender virksomheden godt – både som virksomhed og som kultur. Arbejdsgange og medarbejderkultur er afgørende for, hvordan et nyt IT-setup bliver modtaget og arbejdet med efterfølgende. Derfor går vi ikke bare ind og laver en plan i et Excel ark, og så regner med at det bliver fulgt. For det gør det sjældent. Det er langt over halvdelen af de IT-projekter, der igangsættes, som ender i større problemer – nogle bliver slet ikke fuldført. Vælg derfor en IT-rådgiver og projektleder, som kan gå en dag i jeres fodspor – eller længere. Som i perioden, hvor I arbejder med IT-projektet, kan blive en del af virksomheden, og der er nem adgang til samarbejdet. Derudover er det vigtigt at sætte sig ind i, hvordan dette bliver modtaget. Er I fx i gang med at implementere en ny teknologisk løsning, som har stor effekt på jeres kunder? Sæt jer i deres sted, tal med dem og brug deres rådgivning som en del af jeres udformning og arbejde med projektet. Også her er det en god ide at vælge en ekstern konsulent, som er uvildig, men som kunden måske også kan være helt ærlig overfor uden omkostninger. Hav derfor øje for: Medarbejder kulturen. Er det nemt eller problematisk at implementere nye arbejdsgange hos jer? Hvor mange områder bliver berørt af IT-projektet. Ikke kun internt, men også eksternt. Tag vare på kunden og /eller slutbrugeren. Hav dem med i projektet. Nysgerrig på mere? Tag fat i Mads og hans team, der har et hav af IT-projekter, implementering og eksekvering i erfaringsbanken. Ring på 70 400 800 eller skriv direkte til Mads på mads@coworkit.dk... Read more...IT-projektledelseapril 19, 2023Hvad skal du forlange, når du entrerer med en IT-projektleder? SMV:Digital tilbyder et hav af vigtige og super gode tilskudspuljer, der kan bruges til at udvikle din forretning digitalt. Et er at få fat i tilskuddet gennem en ansøgningproces (det er i øvrigt nemmere end man tror), noget andet er at finde den helt rette IT-konsulent og/eller projektleder, hvis du fx ønsker midler til at implementere nyt software til at øge dine arbejdsprocesser mm. Hvem skal det være? Du kender måske allerede den rette? Og det er super godt! Men selvom du kender personen og virksomheden godt, og har en god relation, er der alligevel en række ting, du skal tænke på og have med i dine overvejelser. Vi har samlet nogle af vores bedste råd her: Den tætte relation gør vejen til målet mindre. Vi nyder godt af at være tæt på vores kunder i vores landsdækkende netværk af IT-leverandører. Det er ingen hemmelighed, og når vi arbejder med IT-projektledelse og rådgivning, foregår det ofte direkte ude i marken. Hos kunden. Ikke kun et par gange til møder, når vi skal sætte det hele i gang, men igennem hele projektet. Vi sætter os, så at sige, på kunden. På den måde forstået, at vi gerne afsætter faste dage gennem hele projektet, hvor vi arbejder on location hos kunden. På den måde kan vi blive en del af arbejdspladsen, og opfange de små ting i hverdagen, som det store billede ikke altid levner plads til. Ofte udgør et IT-projekt også en læringskurve, hvor man som virksomhed bliver klogere på arbejdsgange og interne udfordringer omkring processer. Her er det vigtigt, at I har en samarbejdspartner, der er uvildig, og som ikke har anden aktie i projektet, end at styre jer godt i mål på den mest værdifulde måde. Samtidig entrerer vi med hinanden i CoworkIt og vores landsdækkende netværk gennem hele projektet, hvilket sikrer at vores kunder altid har den rette ekspertise til projektet. Fordi vi bor tæt på vores kunder, kan vi sikre en tæt og direkte adgang til samarbejdet. Det har vist sig at bære enormt stor værdi med sig for en lang række af vores kunder. Derfor: Vælg en konsulent, som har fokus på, og kan imødekomme, de nødvendige tilpasninger, som et IT-projekt ofte kræver. Den model, som I normalt kører jeres interne projekter med kan være god på mange punkter. Men når vi taler om IT-projekter er det nødvendigt med en meget agil model, som også tager det større og mere holistiske billede med ind i projektet. Det kræver en tæt dialog og ofte et ekstremt tæt samarbejde. Når I fysisk arbejder tæt sammen med jeres IT-projektleder, er chancen for at komme i mål langt større. Hav derfor øje for: At arbejde sammen med en konsulent, som er tæt på jer, så samarbejdet ikke obstrueres af afstand og en mødekalender. At give plads til at jeres IT-rådgiver og projektleder kan blive en del af jeres virksomhed i den givne periode – det giver det bedste output. At vælge en agil og fleksibel projektledelsesmodel, der tager højde for en stor variation af tilpasninger. Har du brug for yderligere rådgivning, hjælp og vejledning er du velkommen til at tage fat i os på tlf. 70 400 800. Vi glæder os til at høre fra dig.... Read more...Hvad er det egentlig vi kan i CoworkIt?januar 25, 2023Har du hørt os sige: ”Landsdækkende netværk. +30 lokale IT-leverandører. Danmarks største netværk af IT-leverandører. ” Men er du i tvivl om, hvad det rent faktisk betyder og indebærer? Det kan vi faktisk godt forstå. For det vi gør i CoworkIt kan ikke rigtig sammenlignes med de bevægelser og tendenser, der præger IT-branchen, hvor det er opkøb og sammenlægninger af mindre, større og store IT-virksomheder tegner billedet. Kort fortalt I CoworkIt stræber vi efter at bevare det gode og nære samarbejde med vores kunder. Vi ønsker at bevare relationen mellem kunde og IT-virksomhed, hvor kunden ikke oplever at være et nummer i køen, når IT-udfordringerne står i kø. Det betyder, at vi samarbejder på tværs af 36 forskellige IT-virksomheder, både på akut opståede IT-problemer hos partnernes kunder og på længerevarende projekter for kunder, der gerne vil have en IT-partner tæt på deres adresse. Er det stadig svært at forstå? Det er altid afsenderen, der har ansvaret for kommunikationen, så vi prøver med et eksempel i stedet for Hvordan løser man en kundes serverproblem i Jylland, når man selv har adresse i Nordsjælland? Den udfordring stod ITGuy i for nyligt, da en af deres kunder, som har aktiviteter i hele Danmark, pludselig stod med en server, der var gået ned. Serveren var fysisk placeret i Jylland, ITGuy har kontor i Nordsjælland, og tiden var en afgørende faktor for kunden. Den server skulle op og køre hurtigt. 20 minutter væk fra kundens server har en af coworkIts partner, BJ Computers adresse. Lasse fra ITGuy fik hurtigt fat i Brian fra BJ, og kort tid efter mødte BJ computers op hos ITGuys kunde, fik eksporteret al vigtig data fra serveren, rebootet serveren og genskabt det password, der desværre også var blevet væk for kunden. To timer efter ITGuy fik opkaldet fra deres kunde var opgaven løst – alt sammen til en lavere pris for kunden for ITGuy skulle ikke fakturere transport på tværs af landet. Ovenstående er et fremragende eksempel på, hvordan en enkelt partner i CoworkIt kan løse deres kunders problem, uanset hvor i landet udfordringen opstår. ITGuy har altid en mand til opgaven inden for en time Lasse Bloch Holmsgaard: ” I ITGuy får vi en kæmpe værdi ud af samarbejdet i CoworkIt, da vi kan servicere vores kunder på tværs af landet. Det betyder, at vi har et par kæder som landsdækkende kunder i vores kunde portefølje. Vi plejer at fortælle vores kunder, at uanset hvor de finder på at åbne et kontor eller forretning, har vi en IT-partner, som er indenfor 1 time max. Dette giver en enorm tryghed for kunden, da de blot skal ringe et sted hen, uanset hvor i landet de har et problem”. Værdien af den lokale partner IT er en kompliceret størrelse. Alt fra opsætning af mails til større strategiske beslutninger vedrørende IT-infrastruktur kræver, at man har hurtig adgang til hjælp – ikke kun gennem telefonen, men også i form af fysisk tilstedeværelse. Konsolideringen i IT-branchen betyder desværre ofte, at den nære relation mellem IT-partneren og virksomheden lider et knæk. Mange virksomheder kender ikke deres IT-rådgiver og mange har aldrig mødt ham/hende. Og det betyder faktisk noget, at man har en tæt relation med dem, der håndterer vigtig forretningskritiske komponenter i ens virksomhed. Gennem CoworkIt har vores partnere fået mulighed for at håndtere kunder med mange lokationer i landet, uden at håndtere samarbejdet udelukkende gennem telefonen eller via fjernstyring. DNA’et i CoworkIt er derfor: Landsdækkende, men lokal. Kontakt os endelig, hvis du vil høre mere.... Read more...Ledig stilling!november 29, 2022I en nyoprettet stilling i Søborg søger CoworkIt en salgsleder, som kan være med til at styrke vores vækstrejse, koordinere og skabe endnu tættere bånd til vores kunder og arbejde tæt med vores partnere og coworkere. Om jobbet: I et lille tæt team, med en bred kontaktflade til vores mange partnere, vil du som salgs –og forretningsudviklingsleder, skulle sælge CoworkIt og Coworkernes ydelser til relevante kunder. Du vil være med til at udvikle og skabe CoworkIt brandet, vores produkter og ydelser, sikre at vores coworkere er med på rejsen og sikre en ensartet leverance på tværs af vores netværk. Vedligehold af vores CRM, rapportering og samarbejde med vores kommunikationsansvarlige er selvfølgeligheder. Du skal drive, supportere og sikre salget i forbindelse med at komme igennem til kunderne, udarbejdelse af tilbud og sikre processen fra tilbuddet bliver sendt afsted til kunden accepterer ordren. Derudover er du medvirkende til at skabe synlighed og branding via de sociale medier og tiltrække nye leads med digitale kampagner. Det er vigtigt, du er proaktiv overfor virksomheder, der viser interesse for vores ydelser, og ikke være bleg for at skabe kontakt og booke et møde. Hvis du samtidig kan sørge for at salgsmateriale og PowerPoint præsentationer er up-to-date, vil du med garanti opnå heltestatus i CoworkIt regi. Stillingen er nyoprettet i Søborg, og du har selv mulighed for at forme din rolle med de input og gode idéer, du kommer med. På sigt bliver du, i samarbejde med direktøren, ansvarlig for at udarbejde den fremtidige salgs- og til dels opstøttende marketingstrategi, samt stå for eksekveringen af salgs– og forretningsudviklingen. Om dig: Du skal have et par års erfaring indenfor en lignende stilling. Det er ikke nødvendigt, at du er IT-uddannet, men det er en fordel, hvis du interesserer dig for IT, så du forstår, hvad vores kunder har brug for. Rollen har en stor grad af frihed og selvstændighed, og du skal derfor have en organiseret og struktureret tilgang til opgaven. Du skal være disciplineret omkring opfølgning på tilbud samt følge opgaverne til dørs. En ”solution selling” tilgang ville være god – kombineret med evnen til at tænke produkter, services og løsninger til kunderne – vil gøre, at du kan være med til at forme produktporteføljen. Du trives i et lille set up – dog med stort netværk, og kan have mange hatte på og flere bolde i luften på en gang. (Et projektledergen skal du også meget gerne besidde.) Om os: Vi er et landsdækkende netværk at IT-leverandører med over 200 IT-teknikere på 36 forskellige lokationer i hele landet. Vi kalder det ”Landsdækkende – og lokal”, og vi kan løfte alle slags IT-opgaver. Vi har et lille hovedkontor i Søborg, men betragter alle 36 lokationer som vores eget kontor – om det er Bornholm, Sønderborg eller Thisted. Tag endelig fat i os, hvis du har spørgsmål, eller hvis du kunne være en god kandidat til jobbet. Kontakt Mads Ehrhardt på mads@coworkit.dk eller på tlf.: 25639400. Tiltrædelse: Snarest muligt Arbejdstid: Fuldtid Løn: Efter kvalifikationer Frist for ansøgninger: Vi lukker ned for ansøgningsrunden, når den rette er fundet. Tag derfor kontakt så hurtigt som muligt. Vi ser frem til at høre fra dig. Du kan i øvrigt finde alle vores 36 IT-partnere her.... Read more...Mød en partner i CoworkIt: Commsoftoktober 3, 2022Hvem er egentlig en del af CoworkIt? Hvor landsdækkende er vi egentlig, og hvilke kompetencer tilbydes der fra vores netværk? Det sætter vi fokus på nu, og du kan allerede læse en række andre portrætter af vores coworkere her og her. Men denne gang skal vi møde Jørgen Lund, ejer og direktør i Commsoft. ”Nærhed, der løfter i flok” Vi befinder os øst på Sjælland nærmere bestemt i Køge. Her har Jørgen drevet Commsoft siden 2015 – en mindre virksomhed, som tæller fire medarbejdere og som udelukkende beskæftiger sig med virksomheders digitalisering i forbindelse med ERP-systemet, business Central, herunder integration af salgs – og serviceprocesser til ERP-systemet. ñ Commsoft udmærker sig dermed i CoworkIt regi ved at være specialiserede, og på den måde repræsenterer de noget af det, der gør vores landsdækkende sammenslutning af IT-virksomheder helt specielt. Da vi i sin tid startede CoworkIt, var det med tanken om at skabe et IT-netværk, som gjorde det muligt at bevare specialiserede kompetencer i IT-virksomhederne. Vi så en del virksomheder kræve langt mere af deres IT-leverandør end tidligere – med rette, for kravene om øget digitalisering voksede, ikke mindst fra myndighederne. Men det betød (og betyder stadig), at man som IT-leverandør skulle kunne mere, være mere generalist og løse flere opgaver end man måske havde kompetencerne til i virksomheden. På den baggrund skete der et drastisk fald i kvaliteten af de leverancer, og samtidig opkøbte de store flere og flere af de mindre IT-virksomheder. Vi skabte CoworkIt på den baggrund, og med et ønske om at gøre op med den konsolidering. Commsoft er et godt billede på, at dette lykkedes. For Jørgen og hans team har netop kunnet fastholde deres speciale og kompetenceområde, og samtidig blive en del af større digitaliseringsopgaver for en række SMV’er gennem CoworkIt. ”Vi kan løfte langt flere opgaver end, vi kunne uden CoworkIt. Og samtidig bevarer vi den lille virksomheds tætte samarbejde med kunderne. Det betyder en hel del for mig som virksomhedsejer at kunne bevare nærheden med kunderne, samtidig med at jeg kan arbejde sammen med over 200 kollegaer i branchen”, siger Jørgen Lund. Lige nu er den største udfordring at få automatiseret branchen Commsoft arbejder typisk med virksomheder inden for handel og produktion. Med den nye bogføringslov er der en del opgaver, der kræver langt mere automatisering og digitalisering end tidligere, og netop her ser Jørgen Lund, at udfordringen for virksomhederne findes i de kommende måneder og år. Det er netop derfor, at det er vigtigt, at vi kan bevare vores speciale indenfor ERP-systemer, for der er mange virksomheder, som står lidt på bar bund i disse måneder, siger Jørgen Lund, men understreger samtidig, at de virksomheder, der hurtigt kommer på banen og får automatiseret deres produktionsgange, fakturering og bogføring også får en stor konkurrencefordel fremadrettet. ”Det er stille og roligt begyndt at gå op for SMV’erne, at hvis de kommer foran i den digitale proces, vinder de en lang række konkurrencefordele. Ikke mindst, fordi de automatiserede processer frigiver ressourcer i virksomhederne. Selvom processen kan virke uoverskuelig for de mange virksomhedsejere, så vinder de i sidste ende. Og det er jo netop det, vi kan i Commsoft i samarbejde med de andre Coworkere – gøre processen så smertefri som overhovedet muligt, da jeg som ERP-konsulent altid har en it-partner i baglommen, hvis opgaven også kræver andre kompetencer end dem, jeg har til rådighed i Commsoft” afslutter Jørgen Lund. Læs mere om Commsoft her Du kan i øvrigt finde alle vores 36 IT-partnere her.... Read more...Vi tager digitalt ansvar med D-mærketaugust 16, 2022CoworkIt er blevet D-mærket, og er i gang med at rulle D-mærket ud i hele vores organisation, der tæller 36 selvstændige IT-virksomheder. En række har allerede færdiggjort processen fx sure’it ApS og XPConsult. Vi er stolte af vores tildeling af D-mærket og vil gerne sige tak for en god og faglig stærk proces, hvor vi er blevet klogere på vores egen organisation på en god og konstruktiv måde. “Der er nu mere end nogensinde brug for, at virksomheder på tværs af brancher tager et digitalt ansvar på sig. Kunderne får stor gavn af det, virksomhederne får lige så stor gavn, da man som virksomhed opnår både på konkurrencefordele og vished om, at lovkrav omkring ansvarlig dataanvendelse mm. er overholdt. Og der er masser af hjælp at hente hos de gode folk hos D-mærket”, siger direktør, Mads Erhardt. Se mere om, hvordan D-mærket kan hjælpe dig og din virksomhed Tildelingsbevis... Read more...Mød en partner i CoworkIt: IT-Guyaugust 15, 2022Hvem er egentlig en del af CoworkIt? Hvor landsdækkende er vi egentlig, og hvilke kompetencer tilbydes der fra vores netværk? Det sætter vi fokus på nu, og du kan allerede læse en række andre portrætter af vores coworkere her og her. Men denne gang skal vi møde virksomheden, ITGuy, der har til huse i Hillerød og har eksisteret siden 2015, og har været en del af CoworkIt siden 2018. Tilgængelighed og fokus på service I CoworkIt har vi en intern aftale om, at vi taler til kunderne, i et sprog de forstår. Den tekniske snak gemmer vi til frokoststuen, og netop derfor er ITGuys navn velvalgt. For virksomheden er som navnet indikerer, nede på jorden. Når du møder ITGuy til møder er de nok velklædte, men selvom de kalder sig konsulenter, er de stadig ”din mand”, når først du indgår samarbejde med dem. Et typisk samarbejde med ITGuy omhandler drift af virksomhedernes IT og rådgivning omkring it-infrastruktur. De har et indgående kendskab til Microsoft 365, drift og support, og siden de etablerede sig, har de fået en del kunder fra restaurationsbranchen inden for dørene. De store it-sikkerhedsløsninger bygger ofte på ”de små ting” En af de største udfordringer, som dansk erhvervsliv står overfor i det digitale landskab er it-sikkerhed og styrkelsen af deres digitale værn. Det kræver, at vi som it-leverandører kan navigere i virksomhedens sprog og kultur, for at implementere løsningerne bedst muligt, da one size sjældent fits all. Derfor er det alt det, man ikke kan få gennem en kundeservice, der i sidste ende skaber de bedste løsninger for virksomhederne. ITGuy er endnu et godt eksempel på, hvordan vi i CoworkIt hele tiden stræber efter at lære vores kunder at kende – også væk fra computerskærmen. Faktisk stræber vi ikke kun efter det, vi kræver også af vores kunder, at de er villige til at lade os komme rigtigt indenfor. ”Det, som for mange er ”de små ting” i et samarbejde, er nogle af de store parametre for os i CoworkIt og også for os hos ITGuy. Vi er ikke de eneste, der siger det – men det kræver altså menneskelige kompetencer at skabe de rigtige digitale løsninger. De kommer ikke af at læse manualer, men ved at bruge tid – ægte tid – på kunderne” siger Lasse Bloch Holmsgaard, der er direktør og daglig leder i ITGuy, når vi spørger ham omkring vigtigheden af den tætte relation til kunderne. ”Vores samarbejde i CoworkIt smitter af på kundernes tilfredshed” Lasse oplever ofte, hvordan samarbejdet i CoworkIt har en positiv effekt på arbejdsprocesserne og projekterne hos kunderne. ”Kunderne kan mærke, hvordan vi nemt og hurtigt kan løse både driften og nye projekter nemt og hurtigt gennem CoworkIt. Vi skal ikke ud og lede efter de rette kompetencer, hvis vores kunder har opgaver, som ligger uden for vores felt. Vi ved præcis, hvor vi skal lede – blandt 200 dygtige folk i CoworkIt, siger Lasse og fortsætter: Ofte er det én coworker, der har kontakten til kunden, og som så fordeler opgaven i coworkit derfra. Det betyder ro og vished om, at opgaven bliver løst, uden at to fremmede for hinanden it-virksomheder, skal samarbejde på én opgave. Vi kender hinanden i CoworkIt, og det gør altså, at opgaverne bliver løst hurtigere og med større præcision.” Er du blevet nysgerrig på ITGuy, kan du læse mere om dem her. Du kan i øvrigt finde alle vores 36 IT-partnere her.... Read more...Mød en partner i CoworkIt – Duelund Consult ITjuni 21, 2022Hvem er egentlig en del af CoworkIt? Hvor landsdækkende er vi egentlig, og hvilke kompetencer tilbydes der fra vores netværk? Det sætter vi fokus på over den kommende tid, og præsenterer derfor de enkelte partnere. Denne gang skal vi møde Jesper Duelund fra Duelund Consult IT i København. ”Gennem CoworkIt kan min virksomhed sørge for at dække alle kundens IT-relaterede behov” I CoworkIt spænder vi bredt. Ikke kun i forhold til, hvilke brancher vi hjælper kunder fra, men også internt. Vi er nemlig en sammenslutning af de lidt større IT-virksomheder, men også de helt små. Derfor skal du nu møde Duelund Consult IT, ejet og drevet af Jesper Duelund som ene-mand siden 1999. Virksomheden er specialiseret i at arbejde både med MAC og Windows, hvilket er en stor fordel for de virksomheder han arbejder med. Jesper trådte ind i CoworkIt allerede i 2016, og har igennem årene både oplevet den faglige sparring i CoworkIt, men også givtige samarbejder på kundesiden, hvor han flere gange er gået sammen med andre Coworkere om at løse større opgaver for forskellige kunder. DCIT kan løse de fleste konkrete IT-relaterede problematikker, og dem som vi ikke selv kan løse, finder vi en anden CoworkIt’er, der kan hjælpe med” siger Jesper Duelund omkring samarbejdet i CoworkIt. Duelund Consult IT arbejder med mange forskellige brancher – alt fra advokatfirmaer til autobranchen, belysningsfirmaer, reklamebureauer, teamudvikling og udstillingssteder til magasinforlag. Jesper har derfor en stor rækkevidde, og kan bidrage med en masse god erfaring fra forskellige brancher – noget som vi alle sammen nyder rigtig godt af. For værdien i CoworkIt er netop, at sammen kan vi mere, end hvis vi står alene. Det gælder både på kundernes behov og opgaver, men også på at sparre og rådgive hinanden internt. Jesper Duelund: I dag står kunderne overfor en lang række udfordringer”, som Jesper Duelund siger: ”It-sikkerheden er under pres – mere end nogensinde og fortsætter med at være det. Kunderne har en udfordring med at finde balancen mellem lokal hosting og cloud baserede tjenester, og manøvrere sikkert i det digitale univers – også i forhold til lovgivning som fx GDPR. Men også konsolideringen i IT-branchen, hvor IT-virksomhederne bliver større og større, viser sig som en udfordring i nogle sammenhænge. Det kan skabe nogle udfordringer for SMV Danmark, hvor det tætte leverandørsamarbejde godt kan halte lidt. Og der er altså stadig behov for den fysiske kontakt, og en it-leverandør, som kender kunderne rigtig godt. Det gør opgaverne mere fleksible og samarbejdet bedre, når vi som it-rådgivere ikke skal starte med at få hele historien omkring virksomheden, kulturen og ressourcerne, hver gang vi skal lave en mindre ændring. Kender vi kunderne og virksomheden, ved vi, hvilke muligheder der vil give værdi, men også hvilke der ikke vil. Netop her ser Jesper den største værdi i CoworkIt og afslutter: CoworkIt giver mulighed for at vælge en lokal IT-leverandør med høj faglighed, der gennem CoworkIt kan sørge for at dække alle kundens IT-relaterede behov. Besøg Duelund Consult IT her Du kan i øvrigt finde alle vores 36 IT-partnere her.... Read more...Ny partner i CoworkIt – Cloud Zolutionsmaj 31, 2022“Vi giver kunderne tiden tilbage” Vi kan igen byde velkommen til endnu en partner i vores landsdækkende kæde af IT-leverandører. Denne gang til IT-firmaet Cloud Zolutions på Kinavej 1 i Slagelse. De leverer komplette it-løsninger med udstyr, cloud tjenester, intelligent telefoni og support i en samlet pakke. De udformer også grønne Co2 besparende tiltag hos deres kunder gennem deres GREEN CLOUD koncepter, og er nu blevet en del af vores landsdækkende kæde i CoworkIt. Stig Herstal fra Cloud Zolutions udtaler: Vi er drevet af at gøre en forskel og blive valgt til af nye kunder, fordi vores løsninger er rigtige i forhold til den komplekse verden, vi befinder os i. Kort sagt vil vi giver kunderne tiden tilbage, med intelligent it- og telefoniløsninger, der i sammenhæng giver en suveræn, enkel brugeroplevelse og dermed giver plads til at løse flere andre vigtige opgaver i dagligdagen. GREEN CLOUD koncept Cloud Zolutions brænder for at være til stede og aktive i den nye tid med grøn omstilling, hvor kravet til fremtidig vækst ligger hos grønne ansvarlige virksomheder. De er nu også klar til at kunne tilbyde deres kunder at få deres nye GREEN CLOUD koncept, som hjælper med at mindske Co2 aftrykket i firmaet. Hertil vil de, i følge, Cloud Zolutions, også kunne tilbyde en grøn strategi assistance. Ingen kan alt, men sammen kan vi det meste Stig Herstal fra Cloud Zolutions fortsætter: “Coworkit er et landsdækkende netværk af IT-firmaer. Udgangspunktet i netværket er det, at ingen kan alt, men sammen kan vi det meste. For os er netværket med til at bringe os tættere på vores kunder i hele landet. Vi har altid gode Coworkere tæt på, og det sparer os for lange ture på vejen. Vi kan meget hurtigt finde de bedste kompetencer på en given opgave, der hvor behovet er – hurtigt! På den måde har vi, uden at gå på kompromis med alle fordelene for den lille virksomhed, samtidigt opnået fordelene fra den store virksomhed. Altså det bedste fra to verdner. Det er bare smart. Vores ulemper har vi reduceret betragteligt, idet vi har slået os sammen med andre Coworkere. Nu er vi alle en del af de åbenlyse fordele, og vi glæder os til at komme i gang.” Velkommen ombord! Vi glæder os til samarbejdet. Besøg Cloud Zolutions her Du kan i øvrigt finde alle vores 36 IT-partnere her.... Read more...